Sunday, May 30, 2021

BBM3410-2021-MINGGU 9-BAB 5 (TAKSONOMI DAN PENDEKATAN STRATEGI KOMUNIKASI)


Rujukan: Normaliza Abd Rahim. (2018). Kajian Wacana dan Strategi: Teori dan Aplikasi. Terengganu, Penerbit UMT. 



Link : https://youtu.be/GgUOD5qtUgU


Assalamualaikum pembaca blog!!! 👋👋
Untuk minggu ni saya nak share dengan pembaca tentang taksonomi dan strategi pendekatan komunikasi. Apa tu taksonomi?  Menrut Kamus Dewan Edisi Keempat, taksonomi ialah kajian tentang prinsip, peraturan dan amalan dalam pengelasan organisama hidup berdasarkan persamaan dan perbezaan sifat organisma itu.
 Ada beberapa tokoh telah mengemukakan pandangan mereka dalam taksonomi  dan pendekatan strategi untuk komunikasi. Antaranya ialah Tarone (1977), Johnstone (1989), Faerch & Kasper (1983) dan Normaliza Abd Rahim (2018)..
Hmm cakap panjang pun tak guna jugak kalau tak faham kan? Jadi korang boleh tengok video YouTube yang saya upload untuk tahu banyak lagi berkenaan taksonomi dan pendekatan dalam strategi komunikasi. 

Saya nak share sikit pengalaman buat powerpoint ni. Hahaha.. Untuk pengetahuan pembaca, saya baru first time buat powerpoint then convert kepada video.. Selama ni tahu buat Powerpoint je kan. Dan, saya baru tahu ada laman web yang sediakan templates yang menarik untuk buat powerpoint. Kalau girls mesti suka kan... Ada pelbagai jenis templates kat dalam tu. Slidesgo. Itulah laman web yang saya guna untuk buat tugasan ni.

Jadi, saya rasa itu sahaja yang saya nak kongsikan dengan pembaca untuk minggu ni.


~T E R I M A  K A S I H~

No comments:

Post a Comment